Novastar

Holler And Shout, het kersverse album van Novastar, bewijst nog maar eens dat Joost Zweegers één van de beste Belgische singer-songwriters is. Eerste single Deep Are The Eyes blijft nazinderen en zet meteen de toon. Een popsong van een puurheid zoals alleen Joost Zweegers die schrijven kan. Het nummer draagt alles in zich om uit te groeien tot een vaste waarde tijdens Novastars indrukwekkende live shows. Helder, krachtig, fris … helemaal in lijn met die andere onverwoestbare klassiekers als Wrong en Never Back Down. Inderdaad, The Best is Yet To Come voor Novastar …

Voorjaar 2020. Een full album met songs is klaar om opgenomen te worden. Iedereen enthousiast. Het materiaal, bij mekaar geschreven door Joost Zweegers, belooft een grand cru: een blij producersteam (Mikey Rowe en Andy Britton – die ook achter de knoppen zaten bij het alom geprezen In The Cold Light Of Monday), een blij nieuw label (Powerhouse Universal Music, dat diep onder de indruk is van het nieuwe materiaal) en natuurlijk ook een blije Joost Zweegers zelf. Blij met de songs die afgewerkt werden de afgelopen jaren en zeker van zijn stuk dat hij een ongelofelijk sterk album heeft neergepend. Studio geboekt, uiteraard de legendarische Abbey Road Studio’s in Londen. Where else?

En dan de pandemie. De Abbey Road Studio werd noodgedwongen de kelder ten huize Zweegers. De plaats waar reeds menig Belpop classic zijn ontstaan mocht vieren moest noodgedwongen omgebouwd worden tot opnamestudio.Een paar maanden later is Holler And Shout klaar. Opgenomen in Antwerpen, België. Simultaan geproducet in Brighton, UK.

Eerste single Deep Are The Eyes is een instant succes. Meer dan 15 radio’s knallen hem meteen in de playlist. Een krachtig signaal voor de release van Holler And Shout op 12 november. Een dag later stelt Novastar zijn nieuwe album voor in een bruisende AB en toont Joost Zweegers dat hij ook live tot een select clubje van grote muzikanten hoort. Ook Antwerpen en De Roma gaan voor de bijl in april volgend jaar, daar twijfelt niemand aan.

De pers over Holler And Shout:

De Standaard ****
In de beste songs, zoals Wild years (een ambigue reflectie op tijd en liefde) en Crooked court of dreams (over een gekruisigde Christusfiguur, gemaakt met Mike Scott), treft de stuwende rock hoofd en onderbuik, en in de pianoballads tussendoor ontbreken de Beatles-invloeden niet.

Humo ****
Op Holler and Shout staan tien oorwurmen die zo moeiteloos melancholisch en meezingbaar klinken dat je wéét dat er keihard aan gewerkt is. Hulde.

Gazet van Antwerpen ****
Meer dan eens zweven Zweegers’ songs een tijdje rondom een melodie, die je pas na een paar luisterbeurten helemaal grijpt. Wie niet houdt van popmuziek als fast food weet: daaraan herken je de echte parels.